Koelpomp kapot, advies voor nieuwe

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
mher

Koelpomp kapot, advies voor nieuwe

Bericht door mher »

Hallo allemaal,

Zoals de titel al laat blijken is mijn huidige koelpomp kapot gegaan.
Dit is de pomp die standaard op mijn bridgeport Interact 1 MK2 zit.
Helaas is er niks meer van de specificaties af te lezen van het label dat op de pomp zit, hierdoor heb ik absoluut geen idee wat voor pomp er oorspronkelijk op de machine zit qua specificaties.

Ik ben dan ook opzoek naar een nieuwe pomp en wat advies mbt de specificaties waar ik een beetje naar moet kijken.
Het idee is om de machine ook nog te behuizen waardoor de "rotzooi" geen probleem meer zou moeten zijn.

Ik tot nu toe zitten kijken naar twee verschillende pompen:
pomp 1: 40l/m bij 2m, hier staat geen pk bij aangegeven maar verwacht dat het om een 3/8 gaat. €124
pomp 2: 72l/m bij 2m, 1/4pk €234

Wat zouden jullie adviseren
En mocht iemand nog een geschikte pomp hebben staan die weg mag hoor ik het uiteraard ook graag
prensel
Contacteer:

Re: Koelpomp kapot, advies voor nieuwe

Bericht door prensel »

Ik heb dezelfde machine dus kan wel eens zoeken of er wat op mijn pomp staat ?
Weet eigenlijk niet zeker of mijn pomp het wel doet want met een M13 commando en de pompsschakelaar aan komt er niks...
mher

Re: Koelpomp kapot, advies voor nieuwe

Bericht door mher »

prensel schreef: 05 mei 2024 10:02 Ik heb dezelfde machine dus kan wel eens zoeken of er wat op mijn pomp staat ?
Weet eigenlijk niet zeker of mijn pomp het wel doet want met een M13 commando en de pompsschakelaar aan komt er niks...
Dit antwoord helemaal gemist helaas.
Ik durf niks te zeggen over de originele pomp helaas, bij mij heeft de machine nooit gewerkt met de originele besturing zoals ik in mijn topic erover te zien is.

Ik heb uiteindelijk toch maar de knoop doorgehakt en de 1/4pk pomp gekozen. Nu maar even afwachten tot deze binnen komt
Plaats reactie