Accupack met omvormer voor mijn schuurtje
Moderator: Moderators
Re: Accupack met omvormer voor mijn schuurtje
Even terug naar de 70mm2 draden en kabelschoenen, ik heb gisteren ook een echte tang opgehaald in Dongen en daar vandaag nog even snel een proef mee gedaan. De kabelschoen zit echt merkbaar strakker aangekrompen, zelfs de al eerder met de Chinese tang van bartbrouwer aangeknepen kabelschoenen zitten merkbaar steviger aan de draad. Logisch ook, want ze hebben die tang speciaal voor die 70mm2 draad aangeschaft en die verbinding ook uitgebreid getest. (was voor de voeding van een 120 kVA omvormer die in de buurt staat van een F16 / JSF)
Laatst gewijzigd door benkr op 06 sep 2024 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Onderwerp in verkeerde topic
Laatst gewijzigd door benkr op 06 sep 2024 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- andrefc101
- Donateur
- Contacteer:
Op dat accupakket? Bijzonder.benkr schreef: 06 sep 2024 11:24 ik heb contact gehad met Alfred van Eding, hij gaat zorgen voor een passende Eding besturingskaart voor deze machine.
Er komt dus na het ombouwen een Eding besturing op.
Helemaal gelijk, staat in het verkeerde topic, sorry, ga het wijzigen.andrefc101 schreef: 06 sep 2024 12:03Op dat accupakket? Bijzonder.benkr schreef: 06 sep 2024 11:24 ik heb contact gehad met Alfred van Eding, hij gaat zorgen voor een passende Eding besturingskaart voor deze machine.
Er komt dus na het ombouwen een Eding besturing op.
Ik heb vandaag de afdeling tuinslang afgewerkt, alle dikke 70mm2 draden zitten er nu in.
Ik heb er ook een 350A Anderson stekker op gemaakt, makkelijk om de bak ook als een stevige voeding te kunnen gebruiken indien nodig.
Nu de omvormer nog afmaken en een kabeltje maken voor de display unit die ik wel heb maar waar een stekkertje aan moet dat op de BMS unit past, dat stekkertje moet in nog gaan bestellen bij Ali. Voor de omvormer moet ik het luikje nog opnieuw maken, het blijkt toch niet goed genoeg te passen maar dat komt wel goed. Komende maandag zal ik wel niet al te veel kunnen doen bij de hobbyclub omdat ik dan ook de BF20 daar ga afleveren en dat zal toch wel de nodige tijd in beslag nemen.
Ik heb er ook een 350A Anderson stekker op gemaakt, makkelijk om de bak ook als een stevige voeding te kunnen gebruiken indien nodig.
Nu de omvormer nog afmaken en een kabeltje maken voor de display unit die ik wel heb maar waar een stekkertje aan moet dat op de BMS unit past, dat stekkertje moet in nog gaan bestellen bij Ali. Voor de omvormer moet ik het luikje nog opnieuw maken, het blijkt toch niet goed genoeg te passen maar dat komt wel goed. Komende maandag zal ik wel niet al te veel kunnen doen bij de hobbyclub omdat ik dan ook de BF20 daar ga afleveren en dat zal toch wel de nodige tijd in beslag nemen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gisteren het kabeltje in orde gemaakt, Kjelt was zo vriendelijk om dat ding van Adafruit te bestellen, was inderdaad helemaal de juiste.
Het grote remote display werkt nun nu nog dat display inbouwen in de kar, ik heb al vast een paneeltje gemaakt waar het display in past, nu nog de beplating van de kar afmaken.
Vandaag heb ik de omvormer weer helemaal terug in zijn behuizing gebouwd. Na testen bleek alles het weer te doen, nu nog goed aansluiten en de kar is klaar voor gebruik.
Het grote remote display werkt nun nu nog dat display inbouwen in de kar, ik heb al vast een paneeltje gemaakt waar het display in past, nu nog de beplating van de kar afmaken.
Vandaag heb ik de omvormer weer helemaal terug in zijn behuizing gebouwd. Na testen bleek alles het weer te doen, nu nog goed aansluiten en de kar is klaar voor gebruik.
Wat mij betreft mag dit topic op slot, ik lees zo hier en daar alleen maar negatieve opmerkingen dat het zo'n lang topic aan het worden is, geen enkele positief of belangstellende opmerking dus wat mij betreft was het dit wel.
En verwacht ook niet dat ik nog heel veel ga schrijven over andere dingen die ik onder handen heb, ik ben er wel klaar mee.
En verwacht ook niet dat ik nog heel veel ga schrijven over andere dingen die ik onder handen heb, ik ben er wel klaar mee.
Heel jammer Ben, ik heb het met interesse gevolgd. Je hoort mij bijna nooit, maar ik lees het meeste wel.
Zo zijn er vast nog een heleboel die alleen lurken, ik zou zeggen: 'laat je niet op de kast jagen' jij hebt al zo velen geholpen, die waarderen je echt wel hoor.
Groet Ronald
Zo zijn er vast nog een heleboel die alleen lurken, ik zou zeggen: 'laat je niet op de kast jagen' jij hebt al zo velen geholpen, die waarderen je echt wel hoor.
Groet Ronald
Ook ik vind dit erg jammer, mede door dit topic ben ik mij aan het verdiepen in de materie om mijn huis uit te rusten met een "eigenbouw" accu tegen de tijd dat het salderen er af gaat.
- andrefc101
- Donateur
- Contacteer:
Van mijn mag het ook op slot, ben wel klaar met die accu's. weinig cnc aan en nog saai ook....
- hainjedaf
- Donateur
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
#doeslief allemaal!
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam
Prusa Mini+ Wifi (ter verkoop) & Core One met buddycam (hij doet het!)
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam
Prusa Mini+ Wifi (ter verkoop) & Core One met buddycam (hij doet het!)
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
- andrefc101
- Donateur
- Contacteer:
Spijker weer op z’n kopserum schreef: 11 okt 2024 18:37 Laten hem gewoon lekker open Ben!
Prima topic. Andre durft er gewoon niet voor uit te komen, die is bang kwetsbaar over te komen.
- Quepee
- Has thanked: 1 time
- Contacteer:
Prima topic , gewoon lekker door posten maar wel met wat meer foto's !
Ik ben nog even bezig met het dopje van de seconde lijm.
Ik ben nog even bezig met het dopje van de seconde lijm.