Ik heb er zelf het tool nummer, type, tool soort, binnen of buiten draai tool, de tool offsets, de tool lengte en de tool neus radius in staan en waarschijnlijk nog wel meer gegevens maar nog altijd niet alle gegevens zoals ik ze nodig vind. Om te beginnen kun je de meest noodzakelijke gegevens gebruiken zoals tool nummer, tool offsets, tool neusradius, etc er in zetten.MarcoPajotter schreef: 31 jan 2025 18:34 Maar, wat vinden jullie belangrijk, welke info moet er zeker in een TOOL LIST staan ?
Het programmeren van tool paden is, weet ik uit ervaring, niet echt eenvoudig. Pakketten zoals FreeCAD waar meerdere programmeurs aan hetzelfde onderdeel werken hebben na al die jaren de toolpaden nog altijd niet in orde. Het is een utopie te denken dat je hun huidige resultaat kunt benaderen.
Het maken van een database is relatief eenvoudig. Al die gegevens daadwerkelijk zinvol gebruiken is gigantisch veel meer werk. Geen gebruiker zit er op te wachten een draad maat te moeten invoeren voor een 6 mm boortje. Je zult de invoer gegevens dan ook aan elkaar moeten koppelen. Alleen al de invoer schermen maken is een grote klus.