Bezoekers 29 maart
Jacala ja
Wstoof ja
Frank de Beer ja
Skillalot ja
Hugo Stoutjesdijk ja
Ballegooijen nee
Arie Kabaalstra ja
hainjedaf nee
Benkr ja
Maxx- CNC Ja
Hessel Oosten Ja
Alfred (van EdingCNC) Ja
Bert (van EdingCNC) Ja (onder voorbehoud)
Pim (van EdingCNC) Ja (onder voorbehoud)
Bezoekers 29 maart
Jacala ja
Wstoof ja
Frank de Beer ja
Skillalot ja
Hugo Stoutjesdijk ja
Ballegooijen nee
Arie Kabaalstra ja
hainjedaf nee
Benkr ja
Maxx- CNC Ja
Hessel Oosten Ja
Alfred (van EdingCNC) Ja
Nico ja
Gezellig!
De afgelopen tijd ben ik wat minder op het forum geweest, maar.... de Kantbank, fiberlaser, laserlasser en tuctucs zijn allemaal in bedrijf.
Ze hebben nog geen echt werk verzet maar alles is functioneel en werkt. Dat is al heel wat!
De afgelopen weken heb ik heel de kermis aangesloten en ingericht terwijl het normale bedrijf ook gewoon door liep. Best vermoeiend maar ook weer uitdagend en leuk.
Fiber laser van 3kw voor staal:
programma laden, staaldikte kiezen, hier en daar in microjoint zodat er niks scheef zakt. Start en gaan.
1,5mm 2mm en 3mm tot nu toe gesneden met echt geweldig resultaat. Vaak mooier dan het werk dat bij 24/7 of andere snijwebshops vandaan komt.
Waarom mooier? Geen idee. Had ik eigenlijk niet verwacht.
Kantbank:
Wat een ding. Delem is een prachtige controller die hier in Eindhoven gemaakt wordt. Ik heb ze gemaild en gebeld en ze vonden het eigenlijk erg leuk om een keer een Chinese machine met hun controller in Nederland te zien. "Hoe werkt dat, stuur eens wat foto's etc"
Laser las apparaat:
heb ik zelf nog weinig mee gedaan maar Wout wel, komen mooie lasjes uit maar heeft eerst nog meer aandacht nodig voor ik het voor productie werk durf in te zetten:
NC09 trike (of tuctuc):
Volledig elektrisch, prachtig speelgoed. Met een rijbereik van ongeveer 50 kilometer. Maximale snelheid van 45 kilometer per uur en op NL kenteken gezet voor 120 euro een prachtig koopje. Verzekering is 130 euro per jaar en ja, de prijzen die je alibaba ziet kloppen. Voor 1000 euro heb je zon ding. Dat hij in de zeecontainer mee kon maakt het rendabel. Maar ik heb echt een kinderlijke grijns op mijn gezicht als ik met dat ding de straat in rij.
Al met al, zat leuke dingen om even naar te kijken en vooral een reden om op bezoek te komen. Meer techniek in Nederland! ;)
Jacala schreef: 14 mar 2025 21:46
De afgelopen weken heb ik heel de kermis aangesloten en ingericht
Jottum!.. Kermis!..
Ik ga Morgen even de werkplaats in.. misschien straks al even, de EMCO Compact 5 krijgt een separate besturingskast, omdat de oorspronkelijke behuizing uiteindelijk ook het veld gaat ruimen..
Ik breng mijn laptopje mee en ik hoop iemand te ontmoeten die mij een snelcursus Fusion kan geven, ik blijf ronddraaien met bepaald dingen die ik niet onder de knie krijg, simpel omdat de bestaande tutorials er aan voorbij gaan.
Het ligt natuurlijk ook aan mij, ik ben en blijf een absolute noob als het gaat om het gebruik van software natuurlijk maar dat is niet nieuw.
Bezoekers 29 maart
Jacala ja
Wstoof ja
Frank de Beer ja
Skillalot ja
Hugo Stoutjesdijk ja
Ballegooijen nee
Arie Kabaalstra ja
hainjedaf nee
Benkr ja
Maxx- CNC Ja
Hessel Oosten Ja
Alfred (van EdingCNC) Ja
Nico ja
Ben Pas ja
Rudie gorter ja
Buitermark Ja
Sbos Ja
Kjelt ja, onzeker ivm familiebezoek.