Jurrian1 schreef: 07 nov 2025 09:39
nee haha, die lag er nog bij. De sleepwagen wordt gebruikt om tractorpulling trekkers, gemaakt van lego, af te remmen op een zand/klei baan van 3.5m lang. de huidige sleepwagen is van hout, ik ben 2 nieuwe aan het ontwerpen en maken van metaal.
Legopulling is een initiatief om de jeugd wat meer met techniek bezig te laten zijn bij ons in de buurt, de opkomst is enorm (50+ deelnemers) de laatste tijd. https://www.youtube.com/watch?v=RVoxxuYTm_M
Dat is leuk werk voor de kids!
(Het ziet er wel een beetje uit dat de vaders er ook flink aan meewerken/meegenieten )
Omdat er bij de (voor mijn nieuwe) draaibank niet veel houders zaten , omdat het center eigenlijk een beetje in de weg zit als ik wil uitdraaien of boren heb ik wat materiaal besteld en nieuwe gemaakt.
Ook kan ik doordat ze uit 2 delen zijn de bouten lossen en hem extra op centerhoogte klokken.
Dat is inderdaad een heel fraai stukje werk! Super strakke oppervlakken, en alle randen een chamfer... professioneel!
En ook mooi voor ons dat je er zo'n uitgebeide foto reportage van hebt gemaakt.
Aan de foto met het zwarte hoekstukje te zien heb je wel wat smeergeld moeten schuiven
een tijdje terug plaatste ik een foto van een paar lagerblokjes, bedoeld voor een sleepwagen voor de plaatselijke legopulling organisatie. nu zijn dat 2 sleepwagens geworden, en rijden er vanavond 113 trekkers en vrachtwagens mee in de wedstrijd. al zeg ik het zelf, de sleepwagens zijn erg goed gelukt, en gisteren met succes getest! ik zal dit weekend wat meer close up foto's maken van de mechaniek, maar hier alvast een voorproefje even voor de schaal, de boutjes in de framebalken zijn m4
Tractorpulling, waar elke pk en Nm telt… en we er altijd te weinig hebben!