Aansluiting Hydrauliekpomp

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
parallax
Donateur

Aansluiting Hydrauliekpomp

Bericht door parallax »

Heren,

Wellicht dat iemand mij kan helpen met het volgende.

Via via heb ik een aantal jaren geleden een klein hydrauliek tandwiel pompje ontvangen. Nu wil ik deze binnenkort gaan koppelen aan een stappenmotor om zo het aantal te verplaatsen cc's met een zekere marge te reguleren.

Nu ben ik al een geruime tijd ter vergeefs aan het zoeken naar de naam van de aansluitingen op de pomp.
Een 2 tal mechanisatie bedrijven in mijn woonplaats halen hun schouders op :?:
Het betreft een soort laadklep pompje van Marzocchi UK0.5D0.5GP308 met uiteraard 2 aansluitingen.

Aanvoer:
(rond +/- 10,9 mm met verzonken flens rond 21,9 mm)
8462

Pers:
rond 13,9 mm voorzien van springring
8463

Wie kan mij op het juiste spoor zetten m.b.t. de naam van deze fittingen/aansluitingen? :oops:
johan jorez
Contacteer:

Re: Aansluiting Hydrauliekpomp

Bericht door johan jorez »

One machine can do the work of fifty ordinary men. No machine can do the work of one extraordinary man.
parallax
Donateur

Bericht door parallax »

Beste Johan,

Bedankt voor je reactie, deze documentatie had ik reeds doorgenomen en ook al een mail richting de heren van Marzocchi gestuurd zonder reactie / resultaat.

In dit document spreken ze over de volgende opties wat poorten betreft namelijk de:
K", "KK" and "KE" versie echter verwijzen ze daar telkens naar een binnendraad van M10x1 of G1/4e echter aangezien ik hier geen binnendraad heb tast ik nog in het duister.
hugo stoutjesdijk
Donateur
Been thanked: 3 times
Contacteer:

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Dat ene gat lijkt op de foto een glad konisch gat. Zou het niet kunnen zijn dat die pomp ingebouwd heeft gezeten in een oem toepassing. Mat een konische klemkoppeling oid.
Dan zou er niets anders opzitten om de pomp in te klemmen tussen de 2 aansluitingen.

Denk je trouwens dat je met de stappenmotor het gewenste resultaat gaat krijgen ?
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Plaats reactie