Nieuw Horloge: JHB Watches Instrument 2
Moderator: Moderators
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
Re: Nieuw Horloge: JHB Watches Instrument 2
Thanks.. 't is niet alleen wat je kan.. maar ook wie je kent.. :)
Nu Munten bij elkaar graaien.. uurwerken kopen, titanium kopen. draaibank CNC_en.. en snel een beetje.. en gaan met die banaan.. :)
Nu Munten bij elkaar graaien.. uurwerken kopen, titanium kopen. draaibank CNC_en.. en snel een beetje.. en gaan met die banaan.. :)
- audiomanics
- Donateur
- Contacteer:
Juist ! maar vooral ook tijd maken om dat hier te documenteren/ verslag van te doen..Arie Kabaalstra schreef:draaibank CNC_en.. en snel een beetje..
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
Uiteraard... Ik graaf gewoon dat topicje wat ik al eens geopend had uit de krochten van het forum op..
In de tussentijd moet ik gewoon zorgen dat veel mensen weten wie ik ben, en wat ik doe.. heb je Twitter?.. help me een handje.. Volg, share, retweet.. @jhbwatches
alvast bedankt!
In de tussentijd moet ik gewoon zorgen dat veel mensen weten wie ik ben, en wat ik doe.. heb je Twitter?.. help me een handje.. Volg, share, retweet.. @jhbwatches
alvast bedankt!
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
Crowdfunding heb ik ook in de planning.. moet alleen nog het nodige uitzoeken.. maar dat gaat goedkomen..
Nu eerst maar eens verder aan het CNC-en van de HBM C1, en het definitieve ontwerp van de Instrument 1.. ik heb dan wel de Alu versie. maar die is naar huidige maatstaven te klein..
Nu eerst maar eens verder aan het CNC-en van de HBM C1, en het definitieve ontwerp van de Instrument 1.. ik heb dan wel de Alu versie. maar die is naar huidige maatstaven te klein..
Dag Arie, goed bezig!
Gaat allemaal wat vlotter dan bij mij, zo lijkt het.
http://Www.watchid.nl
Volgens mij moeten wij elkaar eens een bezoekje brengen...je bent welkom, en ik kom graag eens langs.
Gelijk een vraagje,
Hoe krijg jij die wijzers uit zo'n dun plaatje? Ik heb al wat geëxperimenteerd (aluminium en rvs), maar nog niet zo'n mooi resultaat als jouw wijzers.
Ik heb nu rvs316 plaatjes van 0.2 en 0.3 dik om te gaan proberen. Dubbelzijdig tape + graveerfreesje?
Boor je de gaatje voor de as-passing in een keer op maat?
Groet, johan
Gaat allemaal wat vlotter dan bij mij, zo lijkt het.
http://Www.watchid.nl
Volgens mij moeten wij elkaar eens een bezoekje brengen...je bent welkom, en ik kom graag eens langs.
Gelijk een vraagje,
Hoe krijg jij die wijzers uit zo'n dun plaatje? Ik heb al wat geëxperimenteerd (aluminium en rvs), maar nog niet zo'n mooi resultaat als jouw wijzers.
Ik heb nu rvs316 plaatjes van 0.2 en 0.3 dik om te gaan proberen. Dubbelzijdig tape + graveerfreesje?
Boor je de gaatje voor de as-passing in een keer op maat?
Groet, johan
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
Tja... Sommige zaken.. .zijn het geheim van de smid.. Maar mogelijk kunnen we elkaar wel helpen met bepaalde zaken..
Ik zou ook kasten kunnen maken van Titanium, wijzers kan ik ook op bestelling maken.. noem het maar op..
Ik zou ook kasten kunnen maken van Titanium, wijzers kan ik ook op bestelling maken.. noem het maar op..
Vol bewondering kijk ik naar het ontwerpen / bouwen van je horloge en je bedrijf.
Ergens werd jou om een prijs gevraagd en toen gaf je aan dat het rond de € 900 moet gaan kosten. Ik kan niet meer terug vinden waar je het zei.
Lijkt mij niet al te duur voor al de uren die er in gaan zitten.
Wel komt bij mij de vraag op: wat zorgt er voor dat er horloges zijn van +€10.000, + €20.000 en nog veel meer?
Joop
Ergens werd jou om een prijs gevraagd en toen gaf je aan dat het rond de € 900 moet gaan kosten. Ik kan niet meer terug vinden waar je het zei.
Lijkt mij niet al te duur voor al de uren die er in gaan zitten.
Wel komt bij mij de vraag op: wat zorgt er voor dat er horloges zijn van +€10.000, + €20.000 en nog veel meer?
Joop
De juwelier ;)
Ik heb wel gehoord dat er op horloges 5 tot 700% marge zit. Naarmate ze duurder worden wordt de marge ook groter.
Ik heb wel gehoord dat er op horloges 5 tot 700% marge zit. Naarmate ze duurder worden wordt de marge ook groter.
Ik heb alleen Koffie nodig op dagen die eindigen op een G.
700 % Dan zou het horloge van Arie 7 * 900 = € 6300 kosten. Is nog lang geen + € 20.000Ik heb wel gehoord dat er op horloges 5 tot 700% marge zit. Naarmate ze duurder worden wordt de marge ook groter.
klopt maar komt toch aardig in de buurt van die 10 waar je het over had ;)
Ik heb alleen Koffie nodig op dagen die eindigen op een G.
Dan misschien met een gouden kast. Ik zie net dat de goudprijs nu € 32000 per kilo is.
Wat weegt een horloge kast? 50 Gram? is €1600 aan materiaal.
Ik snap het nog steeds niet die dure dingen
http://www.thefinestwatches.com/index.c ... 58/catId/0
Wat weegt een horloge kast? 50 Gram? is €1600 aan materiaal.
Ik snap het nog steeds niet die dure dingen
http://www.thefinestwatches.com/index.c ... 58/catId/0
Heel simpel, het gaat dan niet om kostprijs, maar wat de gek voor iets exclusiefs wil geven.
Is met wel meer producten zo. Of omdat het voor zoveel verkocht kan worden kan de naam van ontwerper X er an gehangen worden, is vaak nog duurder dan de onderdelen. Zeker bij zulke hele dure dingen betaal je ook voor de naam.
De horloges van Arie vind ik niet echt duur, ik vraag me zelfs af hoe hij het er voor kan maken. Komt waarschijnlijk vooral omdat ik in die materie niet thuis ben. Voordeel bij zulke horloges is dat het echt exclusief is omdat het vakmanschap is wat ook nog op je eigen wensen aangepast kan worden.
Is met wel meer producten zo. Of omdat het voor zoveel verkocht kan worden kan de naam van ontwerper X er an gehangen worden, is vaak nog duurder dan de onderdelen. Zeker bij zulke hele dure dingen betaal je ook voor de naam.
De horloges van Arie vind ik niet echt duur, ik vraag me zelfs af hoe hij het er voor kan maken. Komt waarschijnlijk vooral omdat ik in die materie niet thuis ben. Voordeel bij zulke horloges is dat het echt exclusief is omdat het vakmanschap is wat ook nog op je eigen wensen aangepast kan worden.