"Rolgordijnen aan kunststof kozijn plakken?"

Alles wat niet past in de rest van de subforums

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Sven
Contacteer:

"Rolgordijnen aan kunststof kozijn plakken?"

Bericht door Sven »

Ik wil straks rolgordijnen ophangen, bevestigen aan kunststof kozijn en aan de deur.
Ik vind het een lomp idee ze er aan vast te schroeven, en de kozijnen vallen onder de vve.

Kan ik met dubbelzijdig tape een blokje/plaatje vastzetten dat dan ook jaren kan blijven zitten?
Weken of maanden, dat lukt maar zo, maar welke tape is geschikt voor jaaaren?
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
hugo stoutjesdijk
Donateur
Been thanked: 2 times
Contacteer:

Re: "Rolgordijnen aan kunststof kozijn plakken?"

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Misschien toch handig om te wachten met problemen bedenken tot je een keer een vve vergadering hebt gehad.
Hoe doen andere eigenaren dat?
En wat is er erg aan een paar parkers in een kunststof kozijn. (Ik zou wel proberen uit te vinden hoe dat profiel is en waar het eventueel mogelijk is, er zijn ook profielen met stalen buizen er in, waar je natuurlijk wel lekker een parker in kunt draaien.)

Dubbelzijdig tape constant belasten is vaak een slecht idee, maar ook weer niet onmogelijk, vooral als je er voor zorgt dat het eerst 24 uur niet belast wordt. (Ik zit 3x in de week op een jouw ook bekend adres in wageningen, daar hebben ze hele goeie tape ;-) Kunnen we wel mee testen )
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
buitermark
Contacteer:

Bericht door buitermark »

Kun je ze niet aan de bovenkant van de bouwkundige opening van je kozijn plaatsen?

Op je foto's te zien is daar bij het raam genoeg ruimte voor
Sven
Contacteer:

Bericht door Sven »

hugo stoutjesdijk schreef: 23 dec 2024 09:30 Misschien toch handig om te wachten met problemen bedenken
Ik kan mijn hoofd niet stilzetten, en door vragen te stellen over oplossingen die ik wel zie komen ook de problemen boven die ik niet zie, en bijpassende kansen.
En ik vind dubbelzijdig tape gewoon interessant, dit is een goede gelegenheid daar eens vragen over te stellen.

Zoals Barts vraag hierboven:
Rolgordijn aan de deur maakt dat ik eerst naar binnen kan voor het gordijn omhoog moet.
[sukkelmodus] Maar aan de sponning, daar had ik idd nog niet aan gedacht. [/sukkelmodus]

Ik meen trouwens ooit haaksystemen gezien te hebben voor rolgordijnen aan draai-kiep ramen. dat komt met mijn geneuzel hier nu ook weer boven.
Kweenie of dat ook bij naar buiten draaiende deuren werkt.

Edit:

Nee,
Afbeelding
hugo stoutjesdijk schreef: 23 dec 2024 09:30 Ik zit 3x in de week op een jouw ook bekend adres in wageningen
Daar kom ik met de auto straks steeds vlak langs, de nieuwe hut zit daar hemelsbreed 600 meter vandaan.
Laatst gewijzigd door Sven op 23 dec 2024 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
rolandvs
Contacteer:

Bericht door rolandvs »

Heb vorige week letters voor logo bij klant op muur geplakt met nanotape. Kende wel dubbelzijdige plakband maar klant had nanotape gehaald. Werkte wel erg goed.
Toen het goed gekeurd was en nieuwe logo definitief erop gemaakt kon worden trokken ze de houten latten door midden.
Je werkt om te leven en je leeft niet om te werken.
Daarom werk ik niet maar heb een hobby!
DaBit
Donateur

Bericht door DaBit »

Tape op kunststof, belast op afpellen? Werkt vast wel voor een paar weken of een paar maanden indien de voorbereiding perfect is (ruw maken, oppervlak activeren, primer, ...), daarna dondert de boel naar beneden.

Aan de andere kant: 3M VHB tape met bijbehorende primer kun je proberen. Als het naar beneden dondert dan draai je er alsnog een parker in.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Huub Buis
Donateur
Has thanked: 3 times

Bericht door Huub Buis »

Ik heb in 1987 kunststof profielen op de kunststofkozijnen gelijmd met siliconenkit. Het zit er nu nog steeds op. Aan die profielen kun je weer van alles vast maken. Weer verwijderen van de profielen is relief eenvoudig als het begin er eenmaal is.

Schroeven wordt door de VVE niet toegestaan omdat een volgende bewoner niet blij zal worden van schroefgaten die moeilijk te camoufleren zijn.
There are only 2 limits, the sky and your imagination
benkr
Donateur

Bericht door benkr »

hfjbuis schreef: 23 dec 2024 13:31 ISchroeven wordt door de VVE niet toegestaan omdat een volgende bewoner niet blij zal worden van schroefgaten die moeilijk te camoufleren zijn.
Dat geldt voor huurders, zeker niet voor eigenaren. En als het ook daar voor zou gelden dan toch alleen maar aan de buitenkant, niet aan de binnenkant.
benkr
Donateur

Bericht door benkr »

Wat denk je van lijmen met b.v. die super polymeerlijm.

Maar ik denk zelf dat een paar schroefgaatjes beter zijn weg te werken dan b.v. die lijm. Een gaatje van 5 mm blijft een gaatje van 5 mm, een beugeltje plakken van 5 x 5 cm blijft een vuile vlek nadat de beugel verwijderd is, wordt echt nooit meer onzichtbaar, zelfs niet als het met dubbelzijdig plakband is geplakt, ook kunststof verkleurt in de loop der jaren, zeker ook door de reactie van de lijm met het kunststof.
Ik zou gaan voor dat 5 mm gaatje, als je dat later dicht smeert met (bijna) dezelfde kleur als het kunststof zie je er (bijna) niets meer van.

En bedenk dat al het stucwerk dicht in de buurt van kozijnen heel vaak de PUR schuim verbergt die is gebruikt om het kozijn goed af te dichten t.o.v. de wand waar het kozijn in zit. Mijn ervaring is dat je op die plekken vrijwel nooit een goed basis vindt om een schroef met plug in te maken, zeker niet op meerdere plaatsen. (een gordijn moet jet toch op minimaal 2 plekken vastmaken, als een kant niet lukt dan is de andere kant al niet belangrijk meer)
Plaats reactie