Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Arie Kabaalstra
Contacteer:

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door Arie Kabaalstra »

Arie Kabaalstra schreef: 27 apr 2024 19:27
Ik heb binnenkort wat klusjes die eens niet onder een NDA vallen, dus openbaar gemaakt mogen worden..
Komende week een Draaiklusje in RVS (Aargh!.. ik haat dat spul!), maargoed klant betaald, dus klant bepaalt!..
Momenteel ben ik met het programma bezig, Maandagochtend even een paar dikke boren halen (1.2 en 2.5)..
En dat Binnenkort was dus vandaag.. voor't eerst in lange tijd weer eens achter de EMCOturn 120 gestaan..die plaat is uit mijn been, de hechtingen zijn er uit, en Jongens!.. wat loopt dat weer lekker.. nog niet als vanouds, maar ik voel me met de dag beter..

Goed.. RVS onderdeeltjes, Ja.. 't is niet anders.. klant betaald, dus klant bepaalt!..

25213

Dit zijn Koppelstukjes, 't cilindrische deel moet nog conisch gedraaid worden van Ø3.8 naar Ø4.3 over 9 mm lengte, daar past een injectienaald op, de "tule aan de andere kant, is Ø1.8 mm, met een Gat Ø1.2 erdoor, 12 mm diep, vanaf de andere kant wordt ie opgeboord naar Ø2.5 over17.5 mm, dus blijft er 10 mm Ø1.2 over.. 't hele ding is 27.5 mm lang, Ø6 mm rond.. de M5 draad wordt in een "lans" geschroefd, op de Tule komt een Teflon Buisje, Wat daar verder aan komt weet ik niet, maar het is de bedoeling dat het hele spul in een Koe geschoven gaat worden, teneinde een Eicel van de koe weg te nemen, voor KI Doeleinden..
Laat je niet foppen door het schijnbaar kleine formaat.. ja. ze liggen wel in een beitelplaat doosje, maar dat komt van 10 VBMT160404 Inserts.. Grote inserts dus.. komen wij aan met CCMT090304... ;-)

't leuke was dat mijn achternaam de klant wel bekend voorkwam.. Logisch, mijn neef "Boert" hier een kwartiertje fietsen vandaan..
mjeuring

Bericht door mjeuring »

Wat is hier leuk aan Arie? Beetje G-code inkloppen, groene knop rammen en koffie drinken.
JoepS

Bericht door JoepS »

Ik vind het wel leuk en zo druk is dit topic ook weer niet. Laat maar komen
Quepee
Has thanked: 1 time
Contacteer:

Bericht door Quepee »

Oke ! hier een tussendoor foto dan.

Afbeelding
Rocnc

Bericht door Rocnc »

Ik vind het wel leuk en zo druk is dit topic ook weer niet. Laat maar komen
Sluit ik me bij aan! Dit vind ik een van de leukere draadjes op het forum (er zijn er meer, hoor)!
Progress isn't made by early risers. It's made by lazy men trying to find easier ways to do something. - Robert Heinlein
Arie Kabaalstra
Contacteer:

25214

ze zijn klaar!.. op het moment van schrijven, is de kans aanwezig dat ze inmiddels diep in een koe steken.
Alleen het gegeven dat er M5 op zit maakte dat het makkelijk zou zijn om ze voor de konische kant gewoon in een Propje in de klauwplaat te schroeven.. echter.. de EMCOturn 120 draait.. rechtsom.. en dan komen ze los!.. Dus de konische kant op de EMCO 5 gedaan.

Dat was meteen een leuke "testcase" voor E++, dit is het eerste functionele onderdeel dat voor de helft met E++ gedaan is.
programmaatje ingeduimd met een Vlakdraaicyclus om em op lengte te maken, gevolgd door een Langsdraaicyclus om de boel voor te draaien, gevolgd door 2 keer een SUB-aanroep met de Conische contour, één keer een Roughing pass, en dan een "Springpass"

Ik ga binnenkort nog eens experimenteren met de Delta X op de draaibank, om de beitel bij de eerste pass wat offset te geven.. zodat je bij het voordraaien een overmaat kan ingeven, en bij het nadraaien de offset weer op 0 zet..

Wat is de bedoeling hiervan?.. 't wegnemen van een Eicel, Waarschijnlijk is IVF bij Runderen ook al gangbaar,

25215

Zo zit de naald op het conische deel van de nippel, aan de achterkant, op het Ø1.8 mm deel komt een Teflon slangetje. en het geheel wordt op een RVS "lans" geschroefd.
Markus
Donateur
Has thanked: 2 times
Contacteer:

Bericht door Markus »

Kleine dingen gaan ook goed op de 3D printer

Ø2mm afstands busje 9 stuks in 24 minuten

25216

voor de Radxa X2L hopelijk mijn nieuwe favorite SBC (Single Board Computer)

Afbeelding

Greezt,

Markus
Quepee
Contacteer:

Bericht door Quepee »

Markus schreef: 04 mei 2024 17:14

voor de Radxa X2L hopelijk mijn nieuwe favorite SBC (Single Board Computer)

Greezt,

Markus

Zo dat ziet er inderdaad veelbelovend uit !
Arie Kabaalstra
Contacteer:

Kijk!.. da's een leuke.. Daar had ik nog niet aan gedacht.. als je dat moet gaan draaien.. ja.. mogelijk gaat het sneller, maar dan moet het weer in de Freesbank om er een 6kantje aan te frezen..
En.. je moet dan ook weer de juiste diameter Kunststof staf in voorraad hebben..
Huub Buis
Donateur
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Bericht door Huub Buis »

newhumanoid schreef: 17 mei 2024 22:29 Er is nog een beetje werk te doen. Als alles lukt, zal ik een video plaatsen van hoe het werkt.
Mooie klok maar deze aandrijving ken ik niet!
There are only 2 limits, the sky and your imagination
hainjedaf
Donateur
Been thanked: 1 time

Bericht door hainjedaf »

newhumanoid schreef: 17 mei 2024 22:29
Als er interesse is, kan ik een video monteren van het hele fabricageproces. Ik heb alles opgenomen op video.
Graag, Ik ben wel benieuwd.

Fijn weer van je te horen op dit forum
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi (ter verkoop) & Core One met buddycam (hij doet het!)
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Kars-cnc
Donateur

Bericht door Kars-cnc »

Mooie klok! Ik ben ook wel geïnteresseerd in wat meer details, al hoeft een complete video van het fabricageproces niet van mij. Als ik iets dergelijks maak wordt het toch een vrije interpretatie van het basis idee.

Maar wat belangrijker is: Fijn weer wat van je te horen en een glimp mee te krijgen hoe het leven daar is!
Kun delen in welk regio je woont?
mjeuring

Bericht door mjeuring »

Kars-cnc schreef: 18 mei 2024 08:06 Kun delen in welk regio je woont?
Staat bij zijn naam: Nikolajev
https://www.google.com/maps/place/Mykol ... ?entry=ttu
Arie Kabaalstra
Contacteer:

Mooie oplossing voor de gewichten.. ze zullen met de huidige situatie makkelijk te verkrijgen zijn helaas, maar je doet er in elk geval wat nuttigs mee..!
Plaats reactie