BF20 vragen
Moderator: Moderators
- serum
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: BF20 vragen
Na 12 jaar mag het wel weer ontopic.
Mochten we een prijs overwegen voor offtopicness wint deze denk ik wel de hoofdprijs (en we hebben redelijke offtopic-ness ervaring alhier)
Ik denk dat je het over de posities 205, 207 en 248 hebt.
205 = 6209
207 = 6007
248 (2x) = 32005
Mocht je nog meer vraagtekens hebben dan hoor ik het weer wel.
205 = 6209
207 = 6007
248 (2x) = 32005
Mocht je nog meer vraagtekens hebben dan hoor ik het weer wel.
Ik heb de machine toen in 2012 of zo omgebouwd naar multi V en een 3 phase motor erop Dat is werkelijk zo,n enorme verbetering
Geen rammelende tandwielen geruisloos draait het en kracht in overvloed ook in Hoogtoeren bereik 0-3300 rpm kan ik nog steeds draad tappen zonder protest motor of riempje
Dat begint nú overigens ook wel te slijten na 12 jaar
Ik gebruik het bijna dagelijks
Dat was werkelijk de enige goede manier om het bruikbaarder te maken .
Geen rammelende tandwielen geruisloos draait het en kracht in overvloed ook in Hoogtoeren bereik 0-3300 rpm kan ik nog steeds draad tappen zonder protest motor of riempje
Dat begint nú overigens ook wel te slijten na 12 jaar
Ik gebruik het bijna dagelijks
Dat was werkelijk de enige goede manier om het bruikbaarder te maken .
Spreiding van Kennis Macht en Kapitaal
-
Huub Buis
- Donateur
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 2 times
Ik heb een paar maanden terug de lagers van mijn BF16 vervangen. Dat is in een paar uurtjes te doen. Ook daar (MK2 conus) zaten 32005 lagers in. Ik heb er 2 van SKF ingestopt (lagerkoning.nl, €13.50) en nu loopt hij weer als een zonnetje.lelieveld schreef: 14 mar 2025 14:42 Maar wat ik wel maar ik heb speling op het lager !
Ik kan het niet voor de geest halen hoe dit in elkaar zit
En ook niet welke lagers er in zitten!
Je kunt die lagers ook stellen. Bovenop zit een moer (slit nut) om de voorspanning te regelen. Om daar bij te komen moet je ook bijna alles los maken. Het los maken van de hele pinole kost dan nog maar een paar minuutjes extra en dat maakt het stellen eenvoudiger.
There are only 2 limits, the sky and your imagination