4e as voor de "wapen" industrie

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Tonybryden
Contacteer:

Re: 4e as voor de "wapen" industrie

Bericht door Tonybryden »

Prachtig om te zien hoe het gemaakt word, moet er zelf nog eens een maken voor me eigen pcp buks .
Alleen moet ik het uit twee delen maken op mijn portaal .
Het tekenen houd me nu nog van het maken af.
Hoe teken ik de exacte maten na van de oude kolf.
Heb het al twee jaar in een hoek liggen om er maar niet aan hoeven te beginnen😁
Laatst gewijzigd door Tonybryden op 20 mei 2024 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Arie Kabaalstra
Contacteer:

Bericht door Arie Kabaalstra »

Bjornski1976 schreef: 20 mei 2024 13:41 https://youtu.be/uTWRnNm-FKc?si=eDaevBjFWmEAcuFR

Hier kan je niet tegenop
Voeding inschakelen.. Gewoon een Griptang op de Ketting zetten... :lol: :shock:
Harrycnc

Bericht door Harrycnc »

Plaats je kolf op mm papier maak een foto en importeer deze in je cad progr.
Arie Kabaalstra
Contacteer:

Bericht door Arie Kabaalstra »

Hij moet Kolven maken.. niet namaken.. er is een schaalmodel gemaakt door Jacala, Nu moet er een Productiemethode op gang gezet worden..

Ik vermoed derhalve dat er al een 3D model van de Kolf bestaat, al dan niet in schaal 1:4.. ;-)
4de as in de vorm van een "houtdraaibankje" geeft je een "Unit" die je niet eens met de Heftruck op de machine hoeft te zetten.. 2 man voldoen..
't genereren van de Code is nog de grootste horde begrijp ik..

"in één keer roterend schillen.. " da's natuurlijk wel pure machine Porrrrneau!. maar is het nodig?.. Volgens mij (maar ik kan er naast zitten), is het goed te doen om die Kolf in, laten we zeggen 4 posities te bewerken.. , een keer de bovenkant, met de holte voor de Afsluitergroep, en de loopgroep erin, dan de onderkant, met de opening voor het magazijn (indien aanwezig) en de Trekkergroep, en dan de Linker en rechter zijkant nog.. meer hoeft het volgens mij niet te zijn..
Ik heb in het verleden eens een Zwengel voor een Werpmolen gemaakt (Ja.. voor Vissen ja.. ) niet dat je de molen weg moet gooien.. en die heb ik in 3 posities gedaan op de 4De as..
Jacala
Contacteer:

Bericht door Jacala »

Harrycnc schreef: 20 mei 2024 18:37 Plaats je kolf op mm papier maak een foto en importeer deze in je cad progr.
Dan is het sneller en goedkoper om het origineel te laten 3d scannen.
Maak mij blij en abonneer/subscribe je op mijn "kersverse" youtube kanaal: https://www.youtube.com/user/ontwerpopmaatpuntcom
serum
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Bericht door serum »

FreesKever schreef: 20 mei 2024 13:32 Zoals al vermeld, bij een "harmonic drive" is een van de eerste aspecten om naar te kijken het koppel dat hij kan hebben.
En waar precies had je dat vermeld dan? Wellicht had je meer gedacht dan getypt.
XL500SZ

Bericht door XL500SZ »

Tonybryden schreef: 20 mei 2024 14:45 ...
...
Heb zelf hele hoge resolutie modellen 'gescanned' door middel van photogrammetry. Kan ik ook wel een keer voor je kolf doen.
benkr
Donateur

Bericht door benkr »

serum schreef: 20 mei 2024 20:48
FreesKever schreef: 20 mei 2024 13:32 Zoals al vermeld, bij een "harmonic drive" is een van de eerste aspecten om naar te kijken het koppel dat hij kan hebben.
En waar precies had je dat vermeld dan? Wellicht had je meer gedacht dan getypt.
Dat was een hint van mijn kant.
FreesKever

Bericht door FreesKever »

benkr schreef: 20 mei 2024 21:38 Dat was een hint van mijn kant.
Ja precies.
Lees mijn commentaar nog maar een keer. Ik heb er niet bij gezegd wie dat vermeld heeft. Ook niet gesuggereerd dat ik dat zelf gedaan zou hebben.
Vroeger op de basis school had ik al lage cijfers voor "begrijpend lezen". Veel later begreep ik pas dat een gedeelte van de oorzaak is dat mensen er allerlij dingen bij verzinnen die er niet staan, en blijkbaar is dit zowel "normaal" als "gewenst".
andrefc101
Donateur
Contacteer:

Bericht door andrefc101 »

FreesKever schreef: 20 mei 2024 22:21 Vroeger op de basis school had ik al lage cijfers voor "begrijpend lezen". Veel later begreep ik pas dat een gedeelte van de oorzaak is dat mensen er allerlij dingen bij verzinnen die er niet staan, en blijkbaar is dit zowel "normaal" als "gewenst".
Sociale vaardigheden gaven ze toen zeker nog niet?
Tonybryden
Contacteer:

Bericht door Tonybryden »

XL500SZ schreef: 20 mei 2024 21:35
Tonybryden schreef: 20 mei 2024 14:45 ...
...
Heb zelf hele hoge resolutie modellen 'gescanned' door middel van photogrammetry. Kan ik ook wel een keer voor je kolf doen.
Bedankt voor je aanbod, ik zal er aan denken als ik er mee ga beginnen .
Jacala
Contacteer:

Bericht door Jacala »

Hoi!

Wat is het nu geworden?

Een 4 klauw van 130mm, wormwiel reductor, nema 32 stepper + driver en een tailstock. (engelse termen, ik ken de Nederlandse niet eens ) :oops:

Inclusief transport 420 euro uit china. Prima voor een proof of concept en dan kijken we wel weer verder.
Maak mij blij en abonneer/subscribe je op mijn "kersverse" youtube kanaal: https://www.youtube.com/user/ontwerpopmaatpuntcom
Plaats reactie